1. Min första häst

2011-09-27 22:39:40 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Har ju ingen egen häst men vi kan ta min första foderhäst.

Snärtlina var ju det, den 3åriga nordsvensken. Har typ inget att skriva förutom att hon var outbildad och jag hade henne i ca 2 månader (?) tror jag. Hon var super fin men kände att jag inte kunde ha en unghäst och utbilda, om jag hade mer förstånd had ejag inte tagit henne från första början. jag tog henne för att jag ville ha häst och jag tyckte synd om Lina att hon skulle få bli turridnings häst istället eftersom hon var/är så ung. Men nu har jag haft 3 väldigt olika hästar och nu kan jag mycket mer, men skulle  ändå aldrig ta en unghäst och utbilda. Har värkligen inget emot att utbilda osv men när lina kunde så lite kändes det som bara konstigt att ha häst som man knappt kan lära om man vill utveklas själv mera innan. Nu kaan jag mycket mera somsagt men skulle väntat med unghäst.




Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback