kanske för fort...!?

2011-03-19 20:50:30 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


att börja leta ny häst nu...?
kan ju BÖRJA leta iaf.

Detta söker jag hos hästen:

Väl utbildat, typ en läromästare! D-ponny/storhäst INTE större än 168!, Lätt lastad, snäll att ha att göra med, snäll att rida ut själv och i grupp, kan stå själv i hagen, kunna hoppa!
Det jag vill göra med min häst, är att hoppa! Så en "hopp"häst. Trafiksäker måste den ju också vara... mot skotrar, bilar osv. Hästen bör kunna gå i ridhus... inget MÅSTE...,  sto.

Vet inte vad jag letar, men en okompliserad, trafiksäker, lättlastad, snäll mot andra ston, kunna gå för tränare.

Biggar ; Eternity ScotBrooklyn ; Brooklyn Hoodlina ; SnärtlinaProggan ; Prognoze

Kommentarer

Har funderat om att kanske lämna ut mitt halvblod på foder om jag hittar ett bra hem..

Lite info om henne:

Hon är 16 år, 155 cm. Jätte snäll att pyssla om (kan ibland låssas vara sur men har aldrig gjort något..) Hon går i form i alla gångarter och hoppar fint.. Hon har gått hopp/dressyr träningar och är van att ridas i ridhus.. Hon är snäll att rida och gör alltid sitt bästa..

Kan lämnas ensam i hagen.. Springer runt lite men lugnar sig efter ett tag.. Hon åker transport fint och är snäll att lasta.. Hon är fin att sko och står snällt medans man skor.. Hon känns som en yngre häst en vad hon är.. Hon är livlig och glad.. Hon är van vid att ridas efter vägar med mycket trafik.. det ända hon kan vara rädd för är lastbilar..



Den ända jag ser som ett minus på henne är att hon inte kan lämnas i boxen ensam.. Men det är det ända lilla..

Hon funkar bra med alla hästar.. Är snäll och trevlig mot dom..

2011-03-20 11:48:20

Bilderna är på bloggen.. Det är hästen med bläs..

2011-03-20 18:38:05

http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=460841&inriktning=&typ=

2011-03-20 22:01:58

Verkar som bra kriterier att leta hos en första häst :) Men ge då F*N i unghästar!

2011-03-21 07:28:53

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback