Mr. perfect don´t exist my little friend :)

2011-06-28 14:04:06 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..



lillkillen far till östanbäck till sin nya fodervärd Elin idag.

pga mej, eller nej inte mej, lodi är det pågrundav. Han går ju värkligen inte ihop med stona, om dom går upp och dricker  blir ju han galen och springer och försöker ta sig ut. och han och tamara funkar inte tillsammans, lodi är så hingstig så han kan göra vad somhelst om han får sig ut till stona. Dessutom går han inte att hantera, han är svår att leda, man måste ha kedja i munnen eller runt mulen+godis för att han ska lyssna, och det är ju ganska jobbigt.

Pappa ringde till heidi i lördags och hon tyckte det var synd att han inte gick och ha här, för hon tyckte att vi passa så bra tillsammans. menmen, nu är det så, och efter 5 far jag och pappa OCH sandra till östanbäck och lämnar han till elin, eftersom heidi har fullt i stallet och det vart panik att hitta ny fodervärd, och eftersom lodi måste vara borta före fredag eftersom sessan kommer då.

Men lodi, du kommer alltid ha en speciell del av mitt hjärta, även fast du var som du var, svår att hantera, ingen respekt för människor. jag visste det..men jag föll för dej iaf som kärlek. jag skulle inte, men jag visste det att en dag skulle du kunna gå och lita på, kunna leda, kunna bli den perfekta hästen jag alltid velat ha, men så blev det inte. nu går du att leda en STUND innan du får damp och vändet och sliter. Men du är ändå finaste ponnyn jag haft och jag älskar dig!!!!!!!!!!




jag glömmer aldrig första ridturen här hemma. du gick värkligen inte att leda eller något. du smet gång, på gång, på gång. men little surprise, lodi, du har bara ett hem, i mitt hjärta ♥


Kommentarer

sv; nej har ju nästan haft han på foder nu.. men han orkar inte tävla 110 typ som jag har tänkt göra å han är så jävla svår att tävla!

men sally är jätte duktig på att hoppa&tävla osv

kommer börja tävla henne och så ist,men kommer sakna matador!men han är typ halt igen så..

hoppas du är nöjd med svaret!

har en ny blogg : http://bonmahonskylark.blogg.se om mig å bonmahon skylark som sally heter :)

komentera gärna! header kommer :)

2011-06-28 22:26:24

Lodi är inte alls hingstig.. Han går då ihop med alla mina hästar och han bryr sig inte om stona.. Visst så skriker han om man tar ut någon ur hagen men han skriker lika mycket om det är Pajsen som lämnar hagen...

2011-06-30 12:52:41

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback