regn!

2011-07-16 15:45:16 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


vaknade halv 9 för att jag ska ju ta in och ut hästarna tills på måndag. skulle ju cykla men det regna så mamma skjutsa ;) tog på båda hästarna regntäcken sen fick mamma hålla i sessan, haha duktig mamma! hon har ju faktiskt hållt i tamara en gång också ;] men iaf, när vi komme hem (9) gick jag och la mig igen och vakna halv 3.

så nu sitter jag här med en jobbig doris som klänger. men prick jag jag till stallet och ta av hästarna täcket och köra ett riktigt dressyr pass idag i en timme för sen måste jag hem och fixa mig för sen får vi främande! ska pröva eggbettet idag också.

saknar brudarna.


Kommentarer
Anna

Hej

Angående bettet så skulle du kunna pröva ett så kallat "twisted wire" som är ett westernbett som ofta fungerar bra om du vill att ett skarpare bett men vill undvika stång. Angående formen så skulle jag jobba mkt med longering inspänd i en öppnare form där du ser formen bättre och hon kan få upp ryggen och under bakbenen lättare utan vikt på ryggen. Även tömkörning kan stärka då även där ser vilken form du har henne i och kan se till att hon verkligen trampar in under sig med bakbenen. Mvh Anna

2011-07-16 19:37:43

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback