svaren!

2011-01-30 11:11:14 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


Här kommer svaren på frågestunden, värkar ju inte få nå mer så...


Hur länge har du ridit?
Jag har ridit i 7 år.

Har du tävlat nått?
Jo jag har ju tävlat lite hemmatävlingar och så på ridskolan, men inte nå stora tävlingar.

Ska du rida på SRK med Snärta?
Ja, det kommer jag.

Ska du rida för instruktör med Snärta
?
Jag kommer ju rida för Jeanette, hon är ju som en instruktör för mig, alla år hon ridit ;)

Föredrar du ponny eller storhäst?
vet inte... ponnyer är sötare(A) men dom växer man ur så fort, och häst kan man gå längre med... Har ju häst själv så tar HÄST!
Vilka hästar har du provridit?
Jag har provridit en häst som
heter Prognoze som ni kanske
 vet vem det är, i sommras
provred jag hon, och sandra provred
Tuffsen. Vi skulle ah dom i sommras,
så vi provred dom en vecka
innan vi skull hämta dom!                   Eternity Scot, en d-ponny, hon var super fin! Hon hade blivit 
                                                             vanvårdad 
                                                             så hon var ju ganska rädd. och hon var en varmblodstravare
                                                             så hon 
                                                             var ju väldigt stressad! Hon hade tävlat i både hoppning och
                                                             dressyr med placeringar.
Brooklyn Hood, ett varmblod, gud
hon såg värkligen inte ut som ett!
Hon var en tjurig dam, hon var
ca. 155 i mkn..typ. Hon var rädd 
för sadeln, då man borsta hon på
rumpan då man kratsa hennes
bakhovar, osv. men värst av
allt, Då man skulle rida henne.
Hon stegra bocka "hoppa". alltså hon hon
bara gjort det lite mindre då kanske
hon skulle ha stått här i stallet! 
Jag kan ju stå ut med att dom
stegrar och bockar och allt, men Brooklyn
hon gjorde det aldelles för mycket! 
                                                                                 Snärtlina, min älskade(L) Hon provred jag för 2
                                                                                 veckor sedan. Hon är 3 år, en kallblodstravare,
                                                                                 fast aldrig körd. Jag och min pappa hämtade
                                                                                 henne i lördags, elltså för ca 1 vecka sedan.
                                                                                 Så nu står hon här... på heden!!! Hon är världens
                                                                                 bästa! Världens snällaste, hon är hur gosig som 
                                                                                 helst fast ja. hon har ju dåligt tålamod! fast ja det
                                                                                 har ju jag med så;)
                                               

Dressyr eller hoppning?
Vet inte, älskar båda, Lina kan ju inte hoppa än, så dressyr.

Hur många år är du?? :D HEHEEH SKOJJJAA... men... hur många har du varit tsms mee? ;)<33

jaadu, ska inte skriva vilka men typ...5 stycken.. om jag minns rätt iaf!

Vilken är din favorit färg på hästar?
hm, svår fråga! Men svart, vit, skäck och typ amber champagne.
Ska du börja tävla hoppning eller dressyr med din häst/ponny;)
båda=)
Hur började ditt hästintresse? :)
vet inte, har alltid varit intresserad. eller nej typ inte. Men jag var rädd för allt då jag var liten, allt som var stort! Jag red väl 1gång och sen fastna jag för det! Likadant då vi bodde i lund, pappa for ut med motorcykeln, sen tvinga pappa och mamma mig att åka, och sedan dess har jag alltid älskat det!
Vad tycker du om ridtravare ?
Dom är helt okej.
Kommer Belinda stå kvar hos Jeanette
Ja, eller iaf nå veckor.

Kommentarer
Anonym

"och hon var en varmblodstravare så hon var ju väldigt stressad!"

Vi har en varmblodtravare i stallet, hon är jättegosig, jättelugn och bryr sig inte ens om timmerbilar kör förbi en när man är ute och rider. Jag hoppas Snärtlina hjälper dig att inse att hästar avlade för trav inte alls är som du tror:)

Lycka till med henne!

2011-01-30 12:40:41
kommentaren ovan :P http://kattissa.blogg.se/

2011-01-30 12:41:15
Anonym

Vars ska Belinda?

2011-01-30 14:45:03

Men om Belinda far, då blir väl snärtlina själv ? Eller kommer det någon annan häst ?



Håller absolut med dig Issa ! =D

2011-01-30 15:55:24

Svar: Okej:) Det är ju upp till dig vad för häst du väljer, försöker inte tvinga dig att skaffa travhäst:) men om du känner att du vill utvecklas massor och samtidigt få en vän för livet borde du låna en fd.travare. Det blir verkligen ens egen häst som man gör till precis den individ man önskar, tycker verkligen travhästar är tillgivna får efter lite jobb otroliga gångarter:)



Vars ska Belinda åka? Hem till Norsjö eller? Är hon halt fortfarande??

2011-01-30 16:37:31
ellen

sv: Okej, jag trodde att hon inte skulle komma tillbaka.

2011-01-30 17:08:55

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback