kan ju faktiskt berätta lite..

2011-01-05 22:27:27 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


.. om hur det var att rida Brooklyn.

Först då vi tog in henne så var hon väldigt fin! Hon var ganska lugn i stallgången, men dom sa att vissa dagar gick hon fram och till baka och åt sidan osv. Loella sa själv att Brooklyn måste haft en bra dag ;)
Men hon var ganska tjurig då man skull kratsa höger bak, men sedan gick det bra, hon försökte sparka lite ibland. Men sen då jag sadla så tog hon fram sin griniga sida! hon gick framoch tebax, och tjurade. Men då man skulle tränsa då var hon jätte fin!

Sen då jag red, så var hon super fin, men han bara skritta. Men ska dit på lördag igen och rida.  Frånbörjan var jag jätte rädd för att hon skulle bocka och sånt för Angelica sa att hon älskade att bocka och stegra då man red på hackamore. Men hon var jätte fin!   Hon var lite rädd för släp och bilar. Men hon bara backa och vägra gå. Jag var ganska lugn eftersom jag inte känner henne och vet inte vad hon kan göra om man blir riktigt arg, och sparkar.
Så jag tryckte på lite och smacka, efter ett tag gick det bra!

Sen då jag ridit klart så var hon jätte fin att sadla av och allt. Fast ja, inte då man skulle kratsa back, menjaa.


Haha hoppas ni fattar ;)


bild lånad trån vinterponnyer.blogg.se



Kommentarer

Det kommer att kosta 700 kr i månaden och då fixar vi som allt.. Om du är sjuk så gör vi allt utom att rida hästen.. Så det är ganska billigt för det ända ryttaren/ägaren behöver göra är att komma och rida hästen..

2011-01-05 23:08:06

Va skönt att det kändes bra :) Jo, vi menade inte att skrämma dig men känner att det är lika bra att lägga alla korten på bordet, så du inte får en obehaglig "överraskning" senare... Så med det sagt, så tycker jag lugnt att du kan rida henne nästa gång med inställningen att det ska gå bra! Och inte att hon ska stegra sig å bocka :)



Lycka till!

2011-01-05 23:47:06

Sv: Åh Contelitessan :) Hur är det med hon??

2011-01-05 23:47:42

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback