Dagens ridpass

2011-01-24 19:13:49 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


For direkt med bussen till stallet. Jag mocka, sopa gav hästarna mat osv. tog in Lina borsta sadla tränsa osv. Men hon har fortfarande svårt med att stå still då man ska sitta upp! fast hon har ju så dåligt tålamod. jag skritta bort mot brännvallavägen, vände där, och skritta tebax, och men asså gud vad hon är pigg! hon går ökad skritt helatin! men gjorde halter ibland med hon, alltså jag testa henne. Träna mycket form med henne, eftersom jag skulle rida dressyr idag. Tog nästan 9 varv runt lagorn, i trav! gud vad jag är stolt över häsn:* hon vart ganska anfod STAVNING* tog ingen trav för det var så halkigt, hoppas hovslagaren kommer snart! men iaf imorgon får hon vila, ska ta in hästarna efter 7. men ska nu gå ner och äta!

bloggar kasnke ikv efter jag duscha.


Kommentarer
ellen

Ett tips ( om du vill ha ett) före du ska lära henne att gå i form, bygg upp ryggmusklerna på henne, för hästar som inte kan gå i form kan ibland belasta frambenen fel och det vill man ju inte. Man vill ju att hästen ska bära sig själv, och för att dom ska orka det måste dom ha muskler för det =) Sen är ju snärtlina så ung, och då är det verkligen viktigt :) Tömkörning är också ett jättebra sätt att träna ryggen :) Fatin har jag utbildat i snart 2 år och hon har inte än riktigt ryggmusklerna för att orka bära sig i formen . Så det gäller verkligen att rida mycket klättring, vilket är lite svårt nu på vintern, men till sommaren/våren så går det ju :)

2011-01-24 19:41:02

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback