Belinda

2011-01-07 17:54:07 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


vart somsagt panik till stallet idag då jeanette skulle bort och ville få igång Belinda, så jag for!
Jag longerade henne i ca 25,30 min.  Skritt och trav. Sedan körde jag lite bugningar och träna henne att ligga. och gissa om det funka? HAHA otroligt nog så gjorde det det! Belinda hade lite svårt för att ligga och jag har ju aldrig gjort det med häst, så det gick ganska bra!                Sedan kom jeanette hem och mötte mej i stallet.

och gissa vad!?!?!?!?!?!?!?!?   JAG FÅR TA BROOKLYN HOS HENNE! Hennes syster ska hämta tamara lördag eller söndag och ta henne till bure, jag ska ju rida brooklyn imorgon och fårse, om vi kasnke hämtar henne på söndag eller ta henne imorgon!    klicka på bilden!

Då får jag ha Brook i ca 3 -4 veckor! om tamara kommer tebax tidigare får belinda stå ute vid höet, (ni fattar om ni sett stallet)  så Brooklyn får stå i belindas box. Hoppas hon inte kommer vara tjurig!
Kommer följa jeanette på någon morgon (imorgon eller söndag) och se hur hon fixar maten på kvällen som dom ska få. Det ända Jeanette ska göra är att fixa på morgonen! Om hon far bort eller något så tar jag och pappa det!


Men jaja, pappa tar med sej sin kamera imorgon och jag går och lägger mej tidigt idag!
Ska typ gå och lägga mej 9, typ.. Ska upp 6, eller nej typ 7.  Så sticker vi till bure(-å).

Gud jag vill värkligen ta Brooklyn..Brooklyn Hood :D♥

Men nu ska jag gå och duscha, hoppas ni orkar läsa allt ;)

Kommentarer

Hoppas på bilder/ film när du rider henne imon då :)

2011-01-07 18:36:35

Men gud så roligt :) !!!

Hoppas det går bra med Brooklyn imorgon, lycka till!

2011-01-07 19:12:46

Ja, det är tufft att inse att man inte längre kan rida sin favorithäst. Jag både red och körde Belinda men var för lång för henne och det märktes då ridningen gick så långsamt framåt jämfört med körningen.



När jag direkt efter jag lämnade igen Bella började rida Trollfrej på allvar gick utvecklingen mycket fortare i ridningen eftersom att han passar perfekt i storleken osv. Du kommer inte att ångra att du går över till något större :)

2011-01-07 19:43:25

Kul! Då kanske vi kan rida tillsammans nångång?:) Om du tar henne :]

2011-01-07 23:44:56

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback