ÄNTLIGEN

2011-01-23 01:31:21 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


nu står min älskade Snärtlina här på gården. första ridturen idag, skritt trav och galoppera några steg. hon var så himmla pigg så hon bara sprang iväg.

Imorgon ska jag till stallet  vid 10 och så kommer sandra vid 11. Hon ska fota och filma, så håll utkik imorgon!!   Ska träna hon på volten.. Det hade hon väldigt svårt för! men ja hon låg på väldigt mycket, då ska man ju inte ta så hårt i tyglarna, men ska pröva annat bett sen!
Men då vi lastat av hon så gick jag en sväng med henne, hon tyckte det var jätte jobbigt att åka transport, vi stanna 2-3 gånger vid vägen. Iaf sedan släppte jag hon i hagen med lillBelingen, men jaa...hon är ju så halt så det gick ju inte fort kan jag ju säga! hon halta fram till Lina och lukta på hennes rumpa, Lina brydde sig inte alls om belinda! hon gick bara runt och lukta osv.

Men efter nå timmar då jag mockat ochså, så märkte jag och jeanette att belinda hade rivit sönder hagen, eller hon hade varit där med hoven och förstört eltråden så vi fixa det medans pappa och janne pratade. Vi skottade iaf fram undertråden så ett ställe, ska fortskätta imorgon!

Jag red bort mot brännvalla. sedan skritta jag till edvin och vände där och trava lite. Hon låg på väldigt mycket eftersom hon nästan aldrig blir riden. Men jag red lätt sakta så hon skulle känna sig lugn! Sedan efter jag travat lite så galoppera jag nå språng, och gud vad häligt!!!!!!!!!!!!! gissa hur skön galopp hon har.     Hon hade lite svårt att sakta av efter som hon var så pigg. Men ska rida henne imorgon.

Ska även förbi Lill och hämta sadeln och kolla om den passar. Måste även fixa ett par tyglar.

nu får ni vänta tills imorgon på mer update!


Kommentarer

Jag har ett regntäcke i storlek 145/155.. det borde passa henne då det har suttit på min häst som är 173 cm och då var det lite litet...

Annonsen finns här:

http://www.hastnet.se/begmarknad/sok/annons.php?aid=260354

2011-01-23 10:25:06

sv: jaa, såklart man ska gå runt med den på gården. Men jag har fått lära mig att man ska vänta några dagar på att rida på en häst som man nyss har fått hem, eftersom dom måste ju få göra sig hemmastadda, Fatin väntade vi med att rida ungefär 2-3 dagar efter vi hade fått henne. Tycker också att det är viktigt när hästen är så pass ung som snärtlina, hon är väl inte så van att vara på andra platser.

2011-01-23 11:37:03

Har hon inga skor?

2011-01-23 11:39:30

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback