24. Min familj.

2011-01-24 21:03:17 / 8 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja somsagt en familj måste man ju ha!


Min mamma, på bilden ser ni även att hon är ONORMAL som har blommor i ansiktet..! Men hon är iaf världens snällaste..(ibland)! Hon är 43... kanske?
jaja, hon är typ kortare än mig och hon jobbar på interflora som jag berättat om för! Hon gillar att prata, "leka" med blommor, gå på stan (då hon har tid) och typ... ja tjata på mig om att göra läxorna!!!

ja... har har vi ju också ett bevis på att pappa är onormal! Detta gör han, alltså klär ut sig till en tomte före julafton, typ 2-3 dagar innan!  och typ sitter på maxi.. eller nått. Ja han är thp 44..45? Varje sekund, varje minut, varje timme, varje dag.. hehe ja ni fattar, så sitter min supersnälla pappa i traktorn, och skottar! Han har ett företag som heter Hermanssons ab, typ. Och jobbar även på skellefte fastighetshus! Han kanske rensar avlopp, lagar saker osv! För hadde han ett bageri som hette BageriKringlan(haha nu då jag säger det låter det asfult!) som var i lund. Sedan sålde han det och köpte ett konditori på.. nu har jag glömt vad det heter men det hette iaf Konditori kringlan! det finns förtfarande men pappa solde för 3 årsen tebax!
har gillar att skotta, laga saker och sånt som pappor gillar!

och min onormala syster Amanda! denna bild är tp från isommras
hä rkommer sedandess!

OBS! hon har linser!
och ja nu ser hon ut såhär!
vet inte vad jag ska skriva om hon... Hon är dumihuvet.. nej eller jo, men ska inte vara dum nu! hon är aldrig hemma. Hon är 16 år och typ 166 lång? och.. ja ni vill inte veta mer!



och min kanin Jesper 2 år^                                och "min" häst Snärtlina 3 år!^









24. Min familj.
25. Om jag själv.
26. Hästar jag provridit.
27. Vars jag bor.
28. Stallet.
29. Videoblogg.
30. Frågestund AVSLUTAS!
31. Min hästutrustning.
1. Bloggar jag läser.
2. Snärtlina



Kommentarer

Har du köpt snärtlina?xD Känns inte som om jag har riktigt har hängt med xD

2011-01-24 21:59:50
angelica

Hahahaha amanda går min klass;-)

2011-01-24 23:09:21

sv: Jaha, nä, jag ,menade designen! :)



Oj, Är hon bara två år? :) Trodde att hon var äldre :$ :D

// Josefin :D

2011-01-25 15:31:11

Men hur kommer man till koderna, alltså på sidorna? Inte bloggdesignerna..? :D Alltså på bloggdesign.nu eller vad det nu hette :D



//Josefin

2011-01-25 15:51:39

2011-01-27 13:35:36
emma - ponnybloggare i norrland http://minsweetie.blogg.se/

rider du henne så mycket när hon bara är två år?

jag rider min ponny fem dagar i veckan MAX. dessutom bara 30 min/gång, och hon hon är fem år. sex dagar i veckan är väl ändå mycket? när en häst är så ung (speciellt kallblod) har inte skelletet hunnit utveckla sig.

2011-01-27 13:43:29

Rider du en 2 åring? Det är först vid 2 års ålder man ska börja klänga på en unghäst, först vid 3 ska man faktiskt börja rida och sitta på den. Dessutom är kallblods raser, shetlandsponnyer och islandshästar (nästan alla) sena i utväcklingen, deras skelett växer sakta, alltså bör man inte rida in en nordsvensk förrän vid 4-5 års ålder. Dessutom har inte en unghäst musklerna till att bära upp en ryttare, i början ska man därför bara rida max 15 minuter 3 dagar i veckan eftersom man sitter på deras skelett och ryggrad.

2011-01-27 13:44:38

Sv. Jag blev inte så mycket klokare av det...? Texten har knappast ändrat sig från sist förutom det att du skrivit att kaninen är 2 och hästen 3. Jag håller fortfarande fast vid min åsikt.

2011-01-27 20:30:24

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback