SÅ... vad tycker ni?

2010-12-30 23:35:06 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag prata jag, mamma och pappa lite om Brooklyn. Mamma sa att jag skulle ringa jeanette ikv, men tyckte det var för sent, så på lördag ska jag och pappa fara dit, och prata vad som skulle krävas av mej om jag hadde henne där.
Men eftersom jag kanske inte kommer att ha tid någon dag, så måste jag hitta någon som kanske kan rida henne då jag inte har tid.men iaf tänkte berätta vad jag hade tänkt.


Eftersom på morgonen så hinner jag ju knappast till jeanette och fixa hästarna, så det får hon fixa, alltså ta ut foder osv.
Och jag åker ju halv 4 bussen hem, så då hoppar jag vad hos dem, då är jag typ där 20 kvart i 4. Då mockar jag osv, Så en rider jag ut .   Sen fixa hästen och hehe ja ni fattar :P?  
Sedan åker jag med mamma hem halv 7, då hon slutar jobbar.   

Hoppas det blir bra, vad tycker ni  (=?



Kommentarer

Det låter bra!:D Ska du fara och provrida henne?:)

2010-12-31 00:01:38

Visst har du tänkt på att hon inte kan stå i en ponnybox ? det är speciella mått som behövs för att boxen ska vara lagliga för att man ska få ha stor häst där.

2010-12-31 00:19:01

Hallå! Har förstått att du ev ska ta Brooklyn. Jag hoppas att det kommer att gå bra, men du bör veta att det är en väldigt speciell häst... Veterinärbesiktiga henne innan du bestämmer dig, vi misstänker att hon har hon i korset. Hon måste skos på ett speciellt vis då hon annars skruvar v bak jättemycket! Hon har sår i munnen som bör läkas och rids nu på hacket. Hon är bråkig att hålla på med, ko-sparkar och hotas att bitas. Otroligt pigg att fara ut med, och kan både bocka och stegra sig. FÖRUTOM DET - är det är jättefin liten häst som nog bara hamnat fel i livet och kräver STOOOOORT tålamod :)



2010-12-31 13:21:22

Hos oss gick hon ensam. Hon är väldigt lätt bak och har sparkat sönder boxen, så vi vågade inte riskera att släppa ihop henne med någon då det inte var säkert att hon skulle stanna. Onödigt att nån blir skadad. Men hon verkar trivas väldigt bra att stå ensam :) Hon ÄLSKAR att vara ute!

2010-12-31 17:17:08
Loella

Njaaa, svårt att säga. Brook är ju rätt liten så det borde nog gå bra :)

2011-01-01 00:45:18

Ja, jag hoppas att allting kommer att gå bra :) Men du bör verkligen tänka igenom det 3-4 ggr extra... Brook är ingen jag skulle rekommendera som första häst till någon och risken är stor att det bara blir pannkaka av din dröm... Hon är vacker som en dag att se på, men ett helvette att hantera...

2011-01-01 15:23:34

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback