påståenderna fån dressyrmuppar!

2010-12-08 19:55:05 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Dressyrryttare:
Rider aldrig ut
Rider alltid med skarpa bett och sporrar
Är rädda för att hoppa
Det dyraste är det bästa
Är bitchiga och otrevliga
Ser ner på de som tävlar på lägre nivå
De tycker att Pikeur är det ända rätta och ingenting annat
De älskar att rätta andra, men klarar inte av att själva bli tillsagda
De älskar att skryta om tävlingsframgångar och hur hög ridbarhet deras hästar har


Tycker värkligen att det dära med rida ut saken inte passar in! antagligen att dressyrryttare rider ut? Är roligare för hästen och för ryttaren!
Skarpa bett och sporrar vet jag då inte. tycker värkligen inte skarpa bett! fast det är ju hur hästen är förståss! hoppningen kanske är lite sisådär, men jag är då inte rädd för att hoppa!
de sista är typ sanna;)



Hoppryttare:
Rider aldrig dressyr och tycker att det är tråkigt
Är märkes fixerade
Rider alltid hästen bakom lodplanet, när de väl rider hästen i form
Kan inte rida utan en massa hjälptyglar och speciella bett
Är oseriösa och flummiga
Kan inte sitta i en dressyrsadel och måste alltid ha korta läder
Bryr sig bara om hinderhöjden

asså seriöst, hoppryttare får väl rida dressyr om de vill? Men folk i min ålder tex har ju inegn sport de värkligen vill satsa på.
Har ALDRIG hörttalas om att de är märkesfixerade, mäst likt dressyrryttare!
och en massa hjälptyglar? asså va? hästen kanske är svår i formen?stark? eller nått?
visst oseriösa och flummiga...såklart?


Isisryttare:
Tycker att deras gren är den allra svåraste bara för att de har två extra gångarter
Islandshästen är den enda rätta rasen som alla borde ha vilken gren de än rider
Ryttaren är 2 meter lång och väger på tok för mycket

tycker inte om islands.

Ponnymammor:
Blir galna när det inte går bra för deras barn
Står inne på framridningen och gapar
Är alltid griniga
Stammisar i sekretariatet
Älskar att skryta om sina barn och ger blickar till de ryttare som rider bättre än det egna barnet

okej, visst.

Travmänniskor:
Tänker bara på pengarna hästen ska springa in
Kuskarna är arga gamla gubbar
De selar och spänner hårt 
Lägger sig bakåt i sulkyn och sliter om hästen galopperar

tycker inte om trav, så orkar inte tjaffsa om det!
´Men okej om jag ska vara ärlig så kan jag svara på dessa som JAG tycker!?
Ja, jag tycker att folket bara tänker på pengarna hästen springer in. hehe typ, alla är typ gamla?


NH/trick/horsemanshipmänniskor:
Älskar att leta fel och påpeka hur man egentligen borde göra för att lösa problemet
Tror alltid att de vet bäst
Tycker att alla som rider är djuplågare
Deras sätt är det enda rätta
De måste använda sig av godis

haha  tror alltid de vet bäst stämmer på NÅGRA(?) vi känner.

Kommentarer

Asså har du läst texten? hon skriver att det är FÖRDOMAR = allt är långtifrån alltid sant men folk TROR det om ryttare i respektive gren. ingrid har även själv kommenterat



"Ursäkta? Men jag trodde faktiskt att det hörde till allmänbildning och till det svenska språket att veta vad fördomar är och att kunna tyda texter.

Detta är inte vad jag tycker och jag säger heller inte att något av detta stämmer, utan att det är FÖRDOMAR."

2010-12-09 09:09:08

Maja, Lägg av med att stampa ner på folk hela tiden! Om det inte är mig, så är det då alltid någon annan!

2010-12-09 21:31:24

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback