min belinda som jag utveklats STAVNING* på.

2010-12-07 21:00:33 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Tänkte ta att skriva om hur jag fick hand om belinda.

Min gammlaklass
kompis Johan som jag gått i samma klass ett tag nu men nu splitrades klasserna och vi började på olika skolor, men hr fortfarandee kontakt med han, men det är inte intressant..Men iaf. Genom han fick jag lära känna hans mamma som heter Jeanette då, Som har ett svenskt  halvblod som är 1,67 men känns mindre (!)
Som jag ridit några ggr. Jeanette har då fött upp henne själv och vet hur hon är. Så då kom det plötsligt fram att tamara blir galen om hon hon inte får någon kompis. Så då fick hon en kompis som hette Floppan. Hon var en ljusbrun liten tjock ponny. Sen efter ett 'kalas' jag varit på hos johan sa Jeanette till mig att jag skulle komma dit nästa morgon kl 12. Och då gjorde jag det, och jag som trodde jag skulle få rida Floppsan men nej då. 10 år var jag då, och skulle rida en häst i mk hd 1,67. Jeanette hjälpte mig att få mig upp på henne och sen fick jag rida runt på gården. Senare några veckor efter det då jag hade fått rida tamara hela tiden då, Fick jag börja rida Floppan. Det gick super! Nu minns jag inte riktigt allt. Men vi brukade då få komma ut på några rid turer med Jeanette och tamara.  Sen något år efter komme Trullsa en liten grå, gruv ponny lite mindre än
Floppan då men gick ändå bra! Ängade mkt tid i stallet med henne...Men det sämsta var att hon aldrig blivit riden på! Så jag fick rida tamara lite ibland då och då. Men sedan börjaade vi longera henne för hon var ju inte van de helr, Hon stegra gick omkull och bocka och allt som mn kan tänka sig att hitta på. Men efter det fick jag börja rida in henne. Det gick bra fast ibland vart hon galen. Jeanett fick leda henne och jag satt på vi gick först upp till vägen mot brännvalla. Sen tillbaka till stallet. Men senare då vi tog intamar i stallet för att Jeanette skulle rida. så rymde Trullsa. Hon var typ borta i 1 halv timme minst vi gick ut och leta jeanette lhämtade tamara för att hon skulle gnägga men icket. Så vi tog bilen och körde till brännvalla för vi såg spår dit. Sen då hittade vi henne där. Hon komme skrittandes 'bah vad hände'. Då fick jag gå hem med Trullsisen medans Jeanette körde bilen hem. Efter det gick det väldigt bra att rida henne, så alla som är helt dumma i huvvet, ska fatta att jag ridit in en ponny! en ponny, inte en häst, ponnyn är mycket busigare än hästar. Så jag kan fan mer om att rida in hästar än jaa,"du"!hehe ursäkta mitt språk men blir så fustrerad ;)   Men sommaren 08 kom Belinda. Och men henne har jag upptäkt allt jag aldrig tidigare gjort. Har lärt henne hoppa, rida dressyr och allt man kan tänka sig. Det högsta vi hoppat men henne är 40-50 och löshoppat har hon hoppat 80. Vi tkr värkligen hon har utvecklats dom år jag varit medryttare på henne. Sen vintern 09 har sandra varit medryttare på henne i 1 år. Det måste vi fira! Men jag blev dock ledsen över att Floppan och Trullsa for men nu har jag ju min älskade belinda. Jag trodde värkligen inte vi skulle stå så när varan som vi gör idag.. Men hon är iaf mitt liv!


puss älskling<3

Kommentarer

såå sööt! ;*<3

jag KAN göra en design till dej om du villvill :D<3<3

2010-12-07 21:09:58
Anonym

"Har lärt henne hoppa, rida dressyr och allt man kan tänka sig. Det högsta vi hoppat men henne är 40-50 och löshoppat har hon hoppat 80", Nej Maja, Belinda var bara lite riden och körd när hon kom till mig, hos mig hoppade hon 70 med ryttare och du har inte lärt henne hoppa, det kan hon naturligt med god teknik!!

2010-12-08 20:00:02

/issa

2010-12-08 20:00:15

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback