20 - Hästar vi pratat om att köpa/prov ridit

2010-12-20 21:26:43 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


16 – Mitt favoritminne 

17 – Min födelsedag 

18 – Detta ångrar jag

19 – den här månaden

20
– Hästar vi pratat om att köpa/prov ridit

21
– Det här upprör mig 

22 – Det här får mig att må bättre 

23 – Det här får mig att gråta 

24 – En första 

25 – julklappar

26
– Min favoritplats

27 – Det här saknar jag

28 – skolan (brännan)

29
– Ett sista ögonblick

30 – mina rädslor





Först ochfrämst så har vi Sorino!
Jag och pappa har pratat om att köpa ponnyn, och jag har pratat med Loisa om hur Sorino är också vidare...
Men sedan så började vi prata om hur mycket pengar det handlade om... och han kostade ju såklart mer än 30 tusen. Så han blev inte av.


Sedan har vi ju tjur ponnyn Eternity Scot!
Det var faktiskt pappa som hittade henne på blocket! Han visade mej biggan och han ringde.. jag var värkligen världens lyckligaste människa den dan..!  Sedan bestämde vi tisdagen den 14 september kl 4! då.. skulle jag äntligen rida min efterlängtade ponny! Biggan som hon kallades då, stod i hagen då vi kom dit. Jag fick ta in henne, borsta och fixa henne! sedan skulle jag sadla, tränsa och sedan få sitta upp..
vi red till en äng där jag fick ´skritta, trava och galoppera. Hon var ganska svår i traven och galoppen, hon var snabb, man var tvungen att rida men händerna jätte långt fram för att hon inte skulle slänga upphuvet.
Men sen, då vi var klara och satt oss i bilen.. Då hade vi gjort ett misstag..eller tyckte pappa iaf. Han ville värkligen inte ha henne. Men jag ville!
Men sedan på lördagen efter, så ringde vi och frågade om jag fick en ny chans att rida på riktigt, för vi hade ju bråttom på tisdan. Men då sa hon, att föräldrarna skulle passa tider, planera bättre och fixa mer så vi fick prata!?
Man bah, asså vah!? seriöst! vad har det men hästen att göra :O?
Och det hjälpte ju knappast att HON komme en halvtimme försent!
Men ja, Biggan vart de då iaf inte heller något av.
hade bara 1bild tuvärr

Casper

har aldrig ridit han, men har mailat och frågat saker osv.
Underbar valack



har ju pratat/ringt till andra oxå! men dom är de jag minns jätte väl!

Kommentarer
emma - ponnybloggare i norrland http://minsweetie.blogg.se/

Hej!

jag provred också eternity scot, men jag tror de var tur ingen av oss köpte henne.

hon är nämligen välldigt stressad, först fattade vi inte de men de var min tränare som sa det...

men hon är välldigt fin annars :)!

2011-01-02 20:40:25
nina - träningsryttare http://traningsryttare.blogg.se/

när man vill ha en bild någon annan fotat frågar man alltid personen som fotat om man får ha den bilden och man skriver också ut källan på vem som knäppt kortet. så jag kan bra gärna anmäla dig nu för du inte gjort så på bilden på angelica och casper.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovsr%C3%A4tt - läs och lär dig

2011-01-03 09:24:30

sv; är du trög. ta bort bildfanskapet!!!!!!!!

2011-01-18 17:51:04

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback