Heej!

2009-07-10 19:37:31 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår och idag var vi i långträsk! Vi sovde där. Farmor har sommar stuga där. Det var skit kul! Och igår var jag hos mina kusiner tror jag att det är? Dom har sommar stuga där dom också. Dom heter Emil,Maya och Lisa. Emil är 5 år...tror jag xD.. Maya är 3 år och lisa är 1 år..Hon ser jätte liten ut men hon kan gå! Det ser så roligt ut! Det ser ut som om hon är o år fast hon kan gå! Men Nina och Bibbi skulle fara till doktorn i malå med Lisa. (Nina är Emil,Maya och Lisas mamma och Bibbi är mormor till dom) Och uffe och Hasse och min pappa skulle fara ut till badstranden och sätta fast dom nya bryggorna (Uffe är morfar till Emil,Maya och lisa. Och Hasse är pappa till dom. Och min pappa är pappa till mig och heter Jörgen xDxD) Så jag vart ensammen med Emil och Maya.....Så jag var barnvakt. Efter 1 och en halv timme så komme Hasse och Uffe och då skulle dom fara på kalas, Så jag fick följa med. Det var inte vilket kalas som helst...det vart hund kalas! Det var 2 hundar ute i hund hagen och 1 liten tax som satt fast i en spring lina. Och den hunden 'valpen' som fyllde år han var inne. Dom har alltid kalas för hundarna då dom fyller 1 år. Jag vet inte vad valpen hette men han fyllde då 1 år. Sen for vi tillbaka och då var jag barnvakt en stud till för då skulle dom fort sätta att sätta fast bryggorna. Men sen så kom dom och då skulle jag fara hem 'till somar stugan'. Och sen då jag komtillbaka till Emil och Maya så var Nina och Bibbi hemma. Så senare kom pappa och någon kille till och då fickade alla vi där. Sen vart det kväll så då for jag hem en liten stund och sen for jag till Emil och Maya igen. Och då skulle dom fara ner till badstranden och kolla vad dom jorde. Så dår for jag,Emil,Maya,Lisa,Nina och Bibbi dit ner. Och Maya höllpå att klä av sig för hon sa att hon skulle bada och då sa jag:

- Men får du bada då?
- Ja! Sa Maya med en bestämd röst!
Och jag bara.....
- Jahha men ska du inte fråga först?
- Neej sa hon och mumlade.

Och sen så kom Bibbi och sa Nej Maya du får inte bada nu! Och då protisterade hon och fort satt att klä av sig. Och sen sa Bibbi:

- Men sak du bada i det skitiga vattnet? 'Dom grävde på stranden som då vart vattnet geggit och alldeles sandigt!'
Och då kollade Maya på vattnet och sa nej! Då ändrade hon sig helt! Så hon klädde på sig och sprang upp i en sand hög. 'Den ska vi han på standen'

Men sen då den dagen vart slut som sovde  vi. Nästa dag så for jag till Emil och Maya igen och så lekte vi.Emil och Maya hade byggt en koja som vi var i xD Lite liten men! Men sen skulle vi fara typ kl. 2. Så nu sitter jag här hemma och bloggar och lyssnar på musik.

seS!!!!! Kramz!!!

Kommentarer
ellen

Hej !

Förstår att det är svårt att prata om det. Frölorade ju min kanin sotis för två årsen, hade haft han i 8 år då. <3



Alla kaninungar som millan fick blev helsvarta, 9 stycken.

Idsg så har jag kvart två stycken. Mina kusiner har också två av dom så de brukar jag träffa ibland.

Kan lägga upp bilder på neo och max som mina två heter :)



Kramar :)

2009-07-10 23:22:12
ellen

Heej !

Självklart är dom helt underbart söta !<33

Dom fyller 2 år nu till hösten, så kaninungar är dom inte men de är inte så stora ^^

2009-07-11 19:02:54

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback